Portfolio
Project
Campagne + Social beheer IJscafe Danice
Ik beheerde de social media en draaide een campagne omtrent de opening van de nieuwste vestiging van IJscafe Danice.
De klant
IJscafe Danice is inmiddels een bekend begrip in Leiderdorp en Leiden. Verschillende koffie’s (to go) en ambachtelijk ijs in alle smaken die je kun bedenken. In de zomer een verfrissende iced smoothie, en in de winter ga je er langs voor een warme chocolademelk om bij op te warmen. Het ijscafe zette een stapje uit de comfort zone en breidde zich uit met de eerste kiosk in de nieuwe Westfield mall of the Netherlands in Leidschendam.
Het doel
De hoofdvraag was duidelijk, “Hoe zorgen we ervoor dat mensen in de omgeving Danice leren kennen en naar de kiosk toe komen?” Omwonenden van The Mall Of The Netherlands was de hoofddoelgroep en deze moesten doormiddel van een mooie marketing funnel Danice leren kennen en willen uitproberen. Daarnaast moest er een stabiele zichtbaarheid ontstaan op social media. Zowel Instagram als Facebook moest gevuld worden met smakelijke posts en informatie over de kiosk.
Het resultaat
Door middel van advertenties, gericht op de juiste doelgroep en gegoten in een marketing funnel, samen met de wekelijkse post op zowel Facebook als Instagram behaalden we geweldige resultaten. Meer dan 100.000 mensen uit de regio hebben de advertenties voorbij zien komen en de social accounts groeiden beide ontzettend hard, in totaal hebben we 457 nieuwe volgers aangetrokken. Ik vond het al fantastisch om deze campagne te doen (Want ijs en koffie, blijer kun je me niet maken), maar met deze resultaten is het helemaal feest!
Andere cases
Ik vul de social media van InsideRotterdam en zorg op die manier voor een consequente online zichtbaarheid voor het magazine.
Voor dansschool de Rode Sneakerz maakte ik een after movie van een dag vol workshops.