Portfolio
Project
Vlogkanaal van Rens Kroes
Voor het vlogkanaal van Rens Kroes bewerkte ik de wekelijkse vlogs.
De klant
Rens Kroes is schrijfster, foodblogger, en sinds mei 2017 ook vlogger. Inmiddels heeft ze al 4 boeken geschreven en is ze begonnen met een eigen webshop: Powerfoodies Market.
Het doel
Sinds mei 2017 besloot Rens om ook een tijd te gaan vloggen. Elke week kwam er een nieuwe vlog online waarin Rens je mee nam in haar leven, van Amsterdam tot New York. Ik mocht de wekelijkse vlogs van Rens bewerken en heb haar ondersteunt met het optimaliseren en onderhouden van haar YouTube kanaal. Ook het verspreiden en delen van de vlogs over haar social media kanalen heb ik op mij genomen.
Het resultaat
De vlogs werden al snel goed bekeken. Omdat Rens al een flink bereik heeft opgebouwd via haar YouTube kanaal waar ze voorheen veel receptvideo’s deelde en haar Instagram account liepen de views al snel hoog op. Van gemiddeld 4.000 views per video gingen we in korte tijd naar 20.000 views. De best bekeken video is vlog #14, die op dit moment bijna 137.000 keer bekeken is.
Andere cases
Ik vul de social media van InsideRotterdam en zorg op die manier voor een consequente online zichtbaarheid voor het magazine.
Ik draaide een campagne waar we in 2 maanden 457 nieuwe volgers kregen en meer dan 100.000 mensen bereikt hebben! Lees meer over de opening van de nieuwste vestiging van IJscafe Danice.